torsdag 17 september 2009

Test av bildbehandlingsprogrammet Gimp


Provade programmet Gimp och gjorde en del av den första bilduppgiften med detta program.

Programmet hittade jag på en cd-skiva från tidningen PC för Alla som jag köper då och då för att få till mig lite nya enkla program till datorn. Enligt tidningen så var programmet på engelska men när det väl var installerat under Vista så var allt på svenska vilket underlättar en del.

Jag är van sedan tidigare att utföra enklare bildbehandling i Photoshop och efter en halvtimme med Gimp så är jag positivt överraskad. Gränssnittet känns igen och verktygen är många och ganska lika. Jag rekommenderar Gimp för bildbehandling och eftersom jag inte är något proffs så räcker detta program helt och fullt för mig... tills vidare.

1 kommentar:

  1. kan dessutom laddas ner gratis från deras egen hemsida: http://www.gimp.org/downloads/

    SvaraRadera