torsdag 31 december 2009

Test av Latitud via Google maps

Hej Mats! Kunde nu se var du befann dig för 10 timmar sedan. Är vi inloggade samtidigt så kan vi veta om var vi är, skoj va?

Ja, funktionen är helt magnifik men det där med att alltid vara påpassad och övervakad kanske inte alltid är lika roligt.




Testar funktionen Latitud i mobiltelefon som tillsammans med Google maps blir ett fantastiskt karthjälpmedel. Med inbyggd GPS i mobilen så kan vi nå och nås nästan var som helst redan idag. Oanade möjligheter öppnas för den som vill mig något. Att hålla reda på kompisar blir nästan otäckt enkelt och för den händige försäljaren så kan jag säkert få riktad reklam till mig när jag går förbi på gatan.

10% rabatt på fika om du går in på Nisses fik här intill!


Som jag skrivit tidigare så ser jag en framtid där allt finns tillgängligt överallt hela tiden och om du inte vet hur du ska värja dig så kommer du att översköljas av information hela tiden på alla jordens platser översatt till ditt eget språk...

Kanske är det dags för en Babelfish i örat med filterfunktion så att du bara får det du vill ha?

Vad det gäller Latitud så är det klockrent så när som på gränssnittet men med dagens variation på mobilfronten så är det inte lätt att ha ett och samma sätt till navigation i en app.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar