torsdag 10 juni 2010

Sommaren är kommen och regniga dagar välkomnas

Kanske borde det tilläggas till titeln att det inte enbart bör vara regnigt i sommar men med alla datarelaterade göromål jag har för skojs skull så skulle det behövas några "innedagar". Kommer t.ex. inte in i min Wordpressblogg sedan en tid tillbaka. har inte orkat ta itu med problemet men när jag ska logga in så blir det bara vitt och sen är det stopp. Går alltid att fixa men vem har tid i slutet av läsåret? Ja, inte jag i alla fall.

Nu har dock terminen så smått ebbat ut och min arbetstid har uppnått fullt på mätaren. Eleverna slutar faktiskt ett par dagar efter mig detta år på grund av att komptiden måste tas ut.

Sen måste jag ordna lite bland filerna i mina burkar. Efter detta år med lärarjobb med och utan egen dator, IT-pedagogtjänst med tillhörande dator samt en kurs för intresserade av "Text, bild och publicering på nätet" så har det nu blivit kaos i filer och mappar. Det kommer att ta ett para dagar att reda ut.

Sen har vi andra små projekt som spirar och det är allt bra kul när det är kul och kulare ska det bli!

Glad sommar på er alla och sola lugnt!

Hälsar
Timpan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar