lördag 19 mars 2011

Reflektion från WebCoast

Intressanta föreläsningar och diskussioner men det är nog själva formen på konferensen som intresserar mig mest. Det är ett litet problem för mig att det inte finns lite mer information om varje seminarie så att det blir lättare med valet av plats att lyssna, diskutera och kommunicera lösningar på. Kanske beror det delvis på att jag kommer från skolans värld att jag inte riktigt hittar rätt. Har ju tjuvlyssnat på en del konversationer och märkt att det främst är företagsfolk som pratar sitt språk på #WebCoast.

Hur som helst. Formen som WebCoast utspelar sig i är nog egentligen det som tilltalar mig mest. Bra och intressant innehåll men att hålla träffar, möten under längre tid i ett öppet format ger mig idéer för skolan och den nya läroplanen. Vi ska bl.a. syssla med entreprenöriellt lärande där skolan blir mer öppen för influenser och kan vara med och påverka sådant som försiggår utanför skolan.

Vi kallar det "temaarbete" men det är nog samma sak.

Mer om detta senare.

Så var det tävlingen om surfplattan från Binero. Ja, hade det inte varit för min kassa rygg så hade jag ju uppfyllt de andra kriterierna med råge men jag vill nog inte vinna tyvärr. Det retar mig grovt men livet är fullt av spratt och inget att haka upp sig på.

Jag länkar ändå till Binero,
Jag är med och tävlar om Bineros grymma “surfplatta"

bara för sakens skull och om inte annat så kan någon annan se var man kan vinna en grön surfplatta från Binero.

Tur att hjärnan fortfarande vill vara med och göra nytt trots att den åter fyllts med kompost. Ja, det är väl en bra grogrund om man vill att något nytt och vackert ska växa fram?

Hejs!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag instämmer! Jag gillade formen på konferensen mycket, men om någonting ska utvecklas till ett annat år så är det att vi deltagare ska bli bättre på att rubriksätta och beskriva våra sessionerna.

    Nu missade jag flera intressanta sessioner, för att jag missförstod rubriken. Och hamnade på något som jag inte var intresserad av (eller snarare redan kände till) av samma anledning. Hörde fler som sa samma sak.

    SvaraRadera