torsdag 24 mars 2011

Vårvindar och nätverkstrassel

Jag vet inte vad som är svårast att förstå. Att våren är här och den långa kalla vintern har dragit sin kos. Oj, vad hände? Kortbyxor eller? Kanske är det mer obegripligt när den digitala världen bara säger upp sig och lägger ner. Nätverket på jobbet vill inte serva oss just nu och vissa bokningar i Googlekalendern syns bara i datorn men inte i telefonen. Va? Hur som helst så går det inte att resonera med någon av dem. Varken våren eller digitalen tar någon hänsyn till mig utan struttar runt som om allt de gör är självklart. Våren blåser lite kvarglömt grus i mitt öga och telefonen, ja den frågar mig inte om den får utan talar om för mig vad jag ska. Är det bara jag eller är det lite uppförsbacke just nu? "Det finns allt nedförsbackar" säger du men då är det banne mig motvind just då. Det ljusnar, det gör det. Just snyggt att man då sitter inomhus med persiennerna neddragna för att inte solen ska blänka i skärmen. Är det bara jag eller är det lite motigt just nu?

1 kommentar:

  1. Nej det är inte bara du som känner så (om det är någon tröst). Men efter regn kommer ju solsken så vi får se framåt även om det tar lång tid. :)

    SvaraRadera