lördag 19 mars 2011

#Webcoast - Vad händer nu?

Under första förmiddagen av #WebCoast har jag hunnit med två föreläsningar där den första handlade om hur man ska hinna med och välja ut det man är intresserad av på nätet. Intressant och många tips där.

Den andra föreläsningen handlade om dyslexi och handikapp i samband med språket. Vad är tillåtet och hur kommer vårt språk att se ut efter att utveckling skett. Bra och tänkvärt för den som kan tänka sig att vara handikappad. Tänka sig att vara handikappad? Ja, det är vi ju alla fast inte alltid. Bra att tänka så när jag i min roll som lärare ska hjälpa andra att lyckas. Att ta bort det som hindrar från att lyckas. Får man kringgå normen i språket om det tar bort handikappet? Ja, varför inte?

I övrigt är det som vanligt på tillställningar som dessa. Nyfikna och säljare i en salig blandning. Säljare av produkter och idéer surrar som säljare surrar och det är inte riktigt min del av världen. Upplysning och att själv välja är mer min melodi och dessutom måste jag få ta den tid jag vill ta för att bestämma mig.

PS. Glöm inte att kolla in IT-mammans sändning via Bambuser från första seminariet. #WebCoastTV är stället, skrollande är grejjen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar