måndag 5 september 2011

Mitt liv med Telia - del 6

Nu har det gått en tid med den nya leverantören av bredband. I korta drag kan den unga romansen betecknas som ljuv där det förväntade fortfarande levereras varje dag.

Inte ett avbrott i trafiken och det börjar nästan bli lite vardag och rutin över det hela. Ja, i det här fallet så är ju inte det alls något dåligt, vilket hade kunnat vara fallet om liknelsen med "romans" skulle dras ännu ett varv. Det gör vi då inte och tittar istället på bredbanskollens senaste resultat.
Fortfarande 20 Mbit ner och 2Mbit upp

Fortsatt god tråd in i huset alltså och vad det gäller telefonin så har jag inte märkt någon som helst förändring av ljudet här. Bra? Ja, tillsvidare är jag nöjd.

Det enda som stör mig att vi fått en kvadrupling av försäljarsamtal det sista. Har nog inget med Telia att göra men det är ändå tröttsamt att man ska behöva tacka nej till erbjudanden om att flytta när man precis flyttat in... Det är inte lätt att vara nöjd med det man har i dessa dagar då allt och alla påminner en om att det finns en grönare äng på andra sidan alla staket här i världen. Jag tror att det är ganska mycket "hittepå" men de där fröna av osäkerhet de sår i mitt medvetande känns betungande ändå.

1 kommentar:

  1. Hej igen!

    Kul att få en lägesrapport om din uppkoppling!
    Och så är det förstås kul att det har fungerat bra : )
    Jag får väl passa på att också tipsa om http://nix.nu/ så att du har en chans att, annat än på eget initiativ, slippa våra konkurrenter ; )

    /Lisa Arvidsson
    Telia kundservice

    SvaraRadera