fredag 5 augusti 2011

Mitt liv med Telia - del 4

Efter att jag passat på att ta en tur upp till kära mor och N så kom jag glad, mätt och belåten hem igen igår kväll. För att försäkra mig om hur det stod till med leveransen av ettor och nollor från Telia så förhörde jag mig hos pojkarna om det varit några avbrott på linan under tiden jag varit borta. Det hade det inte. Oh, så skönt. Snart kanske man kan förlägga pulsen ett par snäpp ner från halsgropsnivå igen.

Brev från Telia om telefonibiten. Skriva under och skicka in så att det kan komma igång. Måste förresten komma ihåg att fixa elektronisk faktura så att man slipper betala för sin fakturor. Det är väl något av det mest trista va? Att behöva betala för sina papperslappar som man ju inte alls vill ha. Kuvertet var redan frankerat så det är bara att lägga på lådan. Liten detalj kanske men ack så viktig för att man ska få sådana små saker gjorda.

Tittade på bredbandskollen.se igen idag och kan konstatera att vi fortfarande ligger på samma hastighet som tidigare. Även här är jag misstänksam av mig och tror konspiratoriskt att hastigheten sjunker ju längre från beställningen man kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar