lördag 28 november 2009

Program för ljud och bild?

Program för ljud och bild?

Inspirationen flödar in och sedan tas den om hand i de inre av hjärnans vindlingar för att sedan sprida sig ut igen till den det berör.

Jag vill ganska mycket men allt går inte att få med under en livstid så det gäller att sålla varsamt och med eftertanke. Efter vår träff så spinner nu hjärnan på det här med poddradio och att göra små instruktionsfilmer. Tanken för mig med dem är att instruera personalen i kommunen om inloggning, inställningar och handhavande av den plattform som nu ska användas i kommunen.

Tänkte använda moviemaker för at foga samman olika typer av snuttar men jag behöver hjälp med att hitta program som spelar in från skärmen och som spelar in via webkamera. Dessutom måste jag veta hur/vad/vilket sätt som är det bästa för att skapa strömmande video. handlar det bara om ett filformat? I förlängningen så har jag en tanke om att producera små hjälpfilmer som kan spelas upp i din mobiltelefon som strömamnde video. Var du än är så ska du kunna få en bild/ljudhjälp med ditt webproblem när du behöver det.
HJÄLP!
  • Inspelningsprogram för skärmbild?
  • Inspelningsprogram för webkamera?
  • Form för strömmande video?
  • Poddradioinspelning?
Tack på förhand Go' vänner!

1 kommentar:

  1. Eftersom jag alltid är ute efter webbaserade program (nä inte denna gång faktiskt) så snubblade jag över två som fångar vad du gör på skärmen. Kollade in det första. Min dator blev lite seg, men det går kanske att ordna...
    Annars laddade jag ned Camstudio
    http://www.screentoaster.com/
    http://www.screencast-o-matic.com/

    SvaraRadera