torsdag 19 november 2009

All heder åt Lotta på Symantec

Så fick då historien ett lyckligt slut.
Tänk så lite det behövs för att vi ska känna glädje och en önskan att sprida denna vidare. Det enda som behövs är lite omsorg och mänsklig kontakt.
I det här fallet så rör det sig om hur min frustration mot det stora företagets produkter gör att en vuxen människa beter sig underligt och skäller på datorskärmar. Lottas möda att bemöta denna frustration genom att ta kontakt för att få veta mer och vilja hjälpa till gör mig nästan "skrivlös". Glädjen är stor och jag vill sprida den vidare. För att inte rusa iväg alldeles i min lycka så gör vi halt här och förmedlar till detta det brev som Lotta skickade till mig sent en novemberkväll. Visst är en nöjd kund som sedan sprider budskapet vidare värt mödan? Visst är den mänskliga kontakten värt ganska mycket, både i pengar räknat men också i fråga om verkligt mänskliga värden?


Hej Lars,


Tack för din mail. Jag förstår att du blir frustrerad. Dock känner jag att många av de saker du beskriver stämmer mer på våra produkter från några år tillbaka. En hel del jobb för att göra våra produkter mer användarvänliga har gjorts de senaste åren och jag måste säga att jag är ganska stolt över de produkter vi har idag. Annars skulle jag nog inte våga vara ute på nätet som jag gjorde idag och bemöta slutkunder så som jag gjorde:-)

Du säger att du har en Norton Internet Security 2009 installerad idag. Jag hoppas att du vet att du har rätt att uppgradera den och få tillgång till vår senaste version som är Norton 2010. Du går i så fall in via vårt Update center här och klickar på knappen så ska det sköta sig mer eller mindre själv. http://updatecenter.norton.com/?NUCLANG=sv

Vi har även ett verktyg som hjälper till att avinstallera våra produkter för att vara säker på att alla delar av produkten försvunnit från datorn om detta skulle bli nödvändigt. Du hittar den här. http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/norton360intl.nsf/0/dc4a32e03865dda58025730900524735?OpenDocument&seg=ag&lg=sv&ct=se

Jag är dock ledsen över allt trubbel du fick gå igenom när du uppgraderade till Windows 7, alla våra produkter ska nu vara kompatibla med Windows 7.

Norton är idag en av de lättaste och snabbaste säkerhetsprogram på marknaden enligt en hel del oberoende tester som genomförts.

Till sist angående din fråga om MSE så är det ett av flera gratis antivirusprogram på marknaden idag. Det har funnits gratisprodukter i över 20 år på marknaden. Det stora problemet är att de kostnadsfria antivirusprogrammen - hur seriösa de än är - inte skyddar mot mer än traditionella hot. De skyddar mot virus och virus är inte längre det stora problemet. Med gratis AV produkt måste du också själv hitta, ladda ner och komplettera med en fristående brandvägg, ett intrångsskydd och ett antispionprogram för att ens komma i närheten av det skydd du behöver idag. Gratis AV skyddar till exempel inte mot nätfiske, botnätverk, riktade attacker mot ditt spelkonto, dina kontokortsuppgifter eller mot skadliga länkar. Vill du ha ett fullgott skydd från någon av dessa gratisleverantörer så kostar även dessa produkter pengar. Att kunna erbjuda konsumenter ett fullgott Internetsäkerhetsskydd kräver investeringar, utveckling och supporthjälp. Tre centrala ting som kostar pengar och expertis, så ett komplett säkerhetsskydd idag är inte gratis. Symantec stoppar i genomsnitt 245 miljoner attacker i månaden idag så som konsument behöver man mer skydd och inte mindre.

Hoppas att detta ger något svar på dina frågor. Du får gärna höra av dig till mig igen.

Vänligen,
Lotta Wrangle

Consumer PR Manager
Symantec Nordic
Kista Science Tower, Färögatan 33, 5tr
Stockholm, Sweden

www.norton.com/se

www.norton.com/everyclickmatters






PS. Får inte glömma bort att komma ihåg att detta är något att spinna vidare på i kursen om hur vi kan jobba på att skapa möjligheter till möten i ett framtida" molnlandskap" där vi jobbar tillsammans över nätet med samma dokument, dfiler, bilder eller värden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar