fredag 21 maj 2010

Veckan som gick

Fredag eftermiddag är här men arbetsveckan är nog inte över. Kanske har jag några små saker att ta itu med innan locket på jobbdatorn kan stängas.

Det var annars där som denna vecka tog fart. Förra helgen beslutades det, av mig, att en iPhone skulle införskaffas och så blev det. Finansieringen fick ske genom att avyttra något annat och det är där arbetsdatorn kommer in. Nej, tok heller! Inte har jag sålt den, det förstår du väl? Nej, men när jag började jobba som IT- pedagog så fick jag ju en jobbdator och nu har vi fått ut datorer till alla lärare dessutom och det är ju jag också. Jag trodde aldrig att jag skulle säga det men nu har jag för många datorer. Jag är inte den mest strukturerade människan i norra Europa så att hålla koll på filer i flera olika datorer resulterade i kaos. En jobbdator lämnade jag in och nu är det alltså dags att sälja min lilla guldiga kursdator. Redan såld för övrigt men inte överlämnad till den nya ägaren. Kunde jag vänta? Nej, jag köpte som sagt en iPhone illa kvickt så att jag hinner jobba med den ett tag innan det är dags att köpa en Androidlur. Jo, självklart! Måste testa allt som andas digital lösning. Återkommer i ärendet. Ska äta en glass nu eftersom sommaren är på väg och åskan slagit ner hundra meter åt sydost. Sicken smäll!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar