tisdag 2 augusti 2011

Ansökan om lärarlegitimation

Undrar vad man får. En glänsande bricka och ett id-kort som de har på tv, de där fräna myndighetssnubbarna i amerikanska filmproduktioner? Får man "a theme song" också? Tänker mest på Lucky Luke där sheriffstjärnan är genomskjuten av någon farlig bandit.

Ansökan inskickad och ska nu bara kompletteras med dokument. Att jag jobbat och att jag har utbildat mig ska de veta... som om de inte redan vet det! Jag betalar skatt och har studieskulder nåt' hemskt så det borde väl lämna en ledtråd va? Det är som om de redan sitter och tittar på alla papper som jag måste skicka in en gång till så att de kan jämföra det pappret de har med det jag skickar in och säga, "Ja, det är samma papper" och sedan stämpla på med OK-stämpeln, kopiera och skicka tillbaka med "OK" på och arkivera. Känns inte så 2011 för mig. Mer 1811...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar