tisdag 2 augusti 2011

Mitt liv med Telia - del 3

"Hej kära dagbok!"
Så glatt skulle man kunna uttrycka sig om det hade varit så att jag var 12 år och skrev dagbok. Det gör jag inte och dessutom är jag 44 år. Åtminstone på utsidan.
Efter en fantastiskt god Spagetti ala Carbonara till middag som jag faktiskt kunnat bjuda en italienare på så stökade jag undan i köket och kände hur de goda smakerna dröjde sig kvar. Glad i hågen får jag nu uppleva att en lycka sällan kommer ensam. Struttar iväg till sonens rum där modemet från Telia står och ser där på håll att lampan bredvid "internet" nu lyser! Jag blir nu glad som en 12-åring på Liseberg och det blir liv i luckan hos familjen Thim. "Barn, vi har internet!", ropar jag och testar förtjust bredbandskollen.se för hastighetssiffra på hela klabbet. Styvt 20 Mbit/s och jag har fått vad som utlovats! Jo, bor man i en av världens alla avkrokar så är man "huskut" nöjd med 20 Mbit. Vi hade tidigare 6 Mbit en bra dag så det får väl anses som en förbättring.

Nu återstår bara ett orosmoln och det är de ständiga avbrotten som tidigare hemsökte vårt näthem. Glocalnets uppkopplade bittar borde sannolikt färdas genom samma koppartrådar som nu Telias gör och då återstår det att se om det är i tråden avbrottet finns. Låter ju konstigt det där med internet som försvinner i en koppartråd men nu är det ju så en gång för alla att det drivs med magi via koppar, så vem vet.

Vi slutar där för denna gång, i det positivas anda och hoppas på många långa år av oavbrutet surfande.

Tackar som bockar Telia!

PS 1: "Huskut" betyder "väldigt" på jamska eller jämtländska om man så vill.

PS 2: Alltid roligt med respons från de stora och när det dimper ner ett mail från Telia klockan 15.11 den 2/8 så får man väl ändå säga att de har ordning på sin lina minsann! Refererar till mitt blogginlägg denna dag gör de så visst är det som jag trodde. Storebror, eller snarare storasyster, ser mig! "Hej på dig, Lisa Arvidsson på Telia!"

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Kul att läsa att det har kommit igång!
    Och jodå, storasyster får väl göra sitt bästa för att hålla koll, nu när du bloggar och allt... Såpass mycket kontroll har vi dock inte på dig att jag utan vidare kan koppla din blogg till ditt abonnemang. Så det vill till att skriva offentligt för att vi ska kunna söka upp dig och nå dig på det här sättet : )
    Så håller vi tummarna då för att den högre hastigheten även kommer med bättre stabilitet. Annars vet du var du når oss!

    /Lisa Arvidsson

    SvaraRadera