onsdag 17 augusti 2011

Nya Lekus

Lilla Edet har ett nytt verktyg för att säkra kvalitén på undervisningen i kommunen. Från pappershögar till digitala klickanden. Varför är det bättre?

Vi ska använda verktyget för att vi ska kunna lägga till nya åtgärder löpande under året och dessutom kunna se andras åtgärder. Bra att vi kan ha ett levande dokument som är redigeringsbart und hela året. Bra att ha ett vertyg där vi kan gå in och se vad andra har gjort för att förbättra sin verksamhet. En ska bara... När ska vi göra detta? Jag tänker direkt att det är jättebra att andra gör saker som jag har nytta av men så tänker väl alla andra också?

För att det här ska bli bra så måste tid ges till att jobba med detta. Inte bara att skriva i verktyget utan också läsa. För att kunna ta till sig bra saker så måste man hitta dit och ta sig tid att läsa. Det tar faktiskt också tid från vår övriga verksamhet.

Antag att jag jobbade 100 % för åtta år sedan när jag började jobba som lärare. Vad jag vet har inget tagits bort från det jag gör under min arbetstid. Undrar då hur många procent jag jobbar idag eller åtminstone förväntas jobba.

125%? 142%?


- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar