måndag 14 september 2009

Övning i att ha tråkigt

Gick till jobbet i morse men helgens småkassa känsla ville inte vika ner sig. Vid lunch blev det till att kasta in handduken och dra hem. Huvudvärk, sannolik feber och magpining gjorde beslutet något enklare. Att åka hem, sjukskriva sig och lämna resten av kollegorna "i sticket" känns aldrig bra. Måtte jag nu inte känna mig bättre eller ha det skönt, nedbäddad i sängen när de andra jobbar häcken av sig. Det är nu jag får tillfälle att praktisera mitt inspirationsgivande tråkighetsläge. Synd bara att inspirationen att skriva här samt hitta nya deltagare till "Dela" kom innan tråkigheten. Att alltid behöva brottas med sitt samvete är också en aning bökigt.

Hade för övrigt ett "ärende" i förra veckan där samvetet sade att elevens väl och ve kommer först och blanketter och samtal kommer i andra hand. Enligt regelboken ska det där andra komma före ibland och att det då eventuellt kan vara så att elevens väl och ve inte kan garanteras, det blir sekundärt... Jag har svårt för det.

2 kommentarer:

  1. Hej Lars!
    Hoppas du kryar på dig! Visst känns det tråkigt att lämna de andra i sticket, men de kanske inte känner att de är lämnade i sticket. De kanske är tacksamma för att du inte är där och smittar ner dem. Ge tråkigheten lite tid, och berätta gärna om effekten, men framförallt kurera dig så vi hörs på torsdag igen!

    SvaraRadera
  2. Vet vad du menar med att blanketter kommer före elevens väl och ve... Man blir galen ibland!

    SvaraRadera