måndag 4 april 2011

Testar MacBook

För att kunna ta ställning för eller emot så har turen nu kommit till en helt ny värld. Macen! Hur gör man för att lyckas i denna nya briljanta värld? Tänk om jag framstår som obegåvad och trögtänkt. Tänk om jag inte förstår? Vad bra! Hoppas att jag får känna den där känslan igen så som det kändes i mitten av 90-talet då pc'n angreps med lust och nyfikenhet.

Nu är det en vit sak på 13 tum som har hamnat framför mig. En MacBook så blank och tyst. Det känns skönt att pilla på något nytt men jag vet inte om jag är så saklig som jag borde vara. Kan man sätta en MacBook i händerna på en 14-åring? Är det lätt att gå över från den trygga pc-världen till denna nya blanka värld?
Fina ikoner som tilltalar mig rent utseendemässigt och kanske också i sin funktion. Behöver jag ikoner som hoppar och välver sig mot mig vid en lätt överföring av muspekaren? Var är musen för övrigt? Var är delete-knappen?

Det känns bra. Det känns lyxigt att knappa på den häringa vita tingesten. Frågan är nu om den kan göra det jag vill att den ska göra. Funkar alla program? Funkar mina filer från förr? Nästa test av denna vita vackra sak ska mer handla om vad den kan och inte så mycket om hur den ser ut... kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar